No boat today...

25 juli 2017 - Nationaal Park Cinque Terre, Italië

In alle vroegte gaat de wekker af om op tijd bij de shuttlebus te zijn, zodat we de boot niet kunnen missen. Dat valt dan weer tegen...

De zee blijkt te wild waardoor er helaas niet aangemeerd kan worden; dus we moeten het doen met een veelvuldig hergebruikt A4-tje met de mededeling 'No boat today!' Omdat het er al maanden lijkt te hangen, wil ik het eerst niet geloven en wachten we tóch nog tot de officiële vertrektijd, maar tevergeefs... De golven brengen geen boot naar onze halte.

Maar híer ben ik speciaal voor naar de Italiaanse Rivièra gekomen, dus het is even schakelen en in plaats van mijn romantische beeld om de Cinque Terre vanaf het water te fotograferen, zullen we onze tocht per trein gaan vervolgen. De route die de vijf dorpen met elkaar verbindt ligt pal aan zee en het spoor ligt grotendeels ondergronds dwars door de rotskust heen. Niet mijn favoriete manier van vervoer, maar het is de moeite meer dan waard!